Lyxmärken ger sig in i bostadsbranschen

Sportbilstillverkaren Porsche har designat en helt egen skyskrapa för miljonärer. Naturligtvis kan du ta med dig bilen ända in i lägenheten.

ANNONS
|

Inredningen har länge handlat om att få till en så lyxig känsla som möjligt så det är egentligen bara naturligt att de stora modehusen har tagit klivet in på bostadsmarknaden. På senare år har vi sett hur fastighetsbolagtagit hjälp av Armani och Versaceför att skapa en exklusiv miljö i såväl allmänna utrymmen som penthouse-våningar.

Versace har anlitats för att inreda den 50 våningar höga skyskrapan Aykon London One ska ska uppföras i den brittiska huvudstaden. Bygget ska stå klart 2020.

I Beijing väntas Armani Casa öppna upp dörrarna 2017 med en interiör signerat detitalienska modehuset.

Nu har även sportbilstillverkaren Porsche gett sig in i branschen med Porsche Design House i Miami Florida.

ANNONS

Huset kommer stå60 våningar på höjden och rymma 132 lägenheter. Eftersom det är porche som står för design har de sett till att bilen får en central plats i bostadsägarens hemmamiljö. Varje lägenhet har tillgång till en egen bilhiss som tar fordonet ända in i lägenheten.Varje lägenhet har plats för två bilar.

– Du behöver inte kliva ur bilen förrän du är inne i lägenheten, säger Juergen Gessler, vd för Porsche Design Group enligt ett uttalande.

Kronan på verket är penthouse-våningen som har fyra egna våningar och ett garage som rymmer lika många bilar. Takterassen rymmer två utomhuspoler och balkonger och utsikt över havet. Prislappen för penthousevåningen ligger på drygt 32 miljoner dollar.

Klicka på bildspelet för att kika på hur modehusen inreder skrytbyggena.

ANNONS