Lägg fasta telefonen i mobilen och slipp dyra avgifter

Många är fästa vid sin fasta telefon som har ett nummer som alla vänner kan. Nu är det möjligt att lägga över det i mobilen med riktnummer och allt. Dina vänner kommer inte märka någon skillnad. Men det kommer du, som får en faktura mindre. Kundtjänsten på MyBeat är ivrig att hjälpa till.

|

I takt med att det gamla telenätet monteras ned är det viktigt att hitta alternativ. Många klarar sig med mobila lösningar via bredband, medan andra vill kunna fortsätta med sitt fasta telefonnummer. Det har nu blivit tekniskt möjligt att ta med både riktnummer och telefonnummer till en mobiltelefon, i stället för att använda bara ett mobilnummer.

– Vi såg att det här efterfrågades och är glada för att det praktiska är löst, säger Fredrik Horn-Berlin, VD på MyBeat. Eftersom vi gillar att förenkla saker, så hjälper vi till att lägga över det fasta numret i ett mobilabonnemang. Ring kundtjänsten så hjälper de till att avveckla tidigare abonnemang och hitta bästa lösningen för just dig. Att kunna behålla fastnumret, men slippa att ha ett dyrt fasttelefoniabonnemang, har många efterfrågat.

 Fredrik Horn-Berlin VD på MyBeat
Fredrik Horn-Berlin VD på MyBeat

MyBeat är ett telebolag som satsar på tillgänglighet och på att faktiskt svara i telefon. Kundtjänsten i Kopparberg har som målsättning att svara inom en minut. Företaget såg en lucka på marknaden med det stora teleoperatörerna och deras lågprisalternativ som allt som oftast inte erbjuder ett telefonnummer som kontaktmöjlighet för kunderna.

– I vår kundtjänst möter vi alla möjliga behov, berättar Fredrik Horn-Berlin. Det kan vara äldre personer som har en mobiltelefon men känner sig osäkra på saker. Exempelvis hur appar laddas ner, hur mobilt BankID fungerar eller har frågor om trygghet och säkerhet. Lika vanligt är det att det handlar om barn och deras surfanvändning. Många tonårsföräldrar välkomnar möjligheten att samla alla abonnemang på samma ställe.

Självklart är täckning och kostnad viktiga faktorer för vilken operatör man väljer för sitt abonnemang. För Fredrik Horn-Berlin och MyBeat har dock tillgängligheten visat sig vara avgörande.

– Vi har billiga abonnemang, och en fantastiskt täckning. När vi undersökte saken och frågade vad kunder önskar, så stod det klart att det här med att ringa och lösa saker med en kunnig kundtjänst är säljande i alla lägen. Och i alla läger. Oavsett förkunskaper och ålder. Dessutom är det roligt och utvecklande att ha nära kontakter med kunderna och personal som hjälper till att ständigt göra servicen ännu bättre.