Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

1/5

Youtube-succén släpper ny Mello-parodi

Bröderna Daniel och Emil Norberg har sedan 2014 gjort parodier på Melodifestivalen - och dragit in miljoner efter miljoner av tittare. Nu har de släppt sin nya parodi på årets andra chansen av Melodifestivalen.

Sedan 2014 har bröderna Daniel och Emil Norberg gjort parodier på Melodifestivalen på sin Youtube-kanal. Klippen har blivit extremt populära, och redan 2015 var deras klipp årets näst mest sedda klipp - de fick spö av Volvos reklam med Zlatan Ibrahimovic.

Nu har de släppt årets första parodiklipp. 

”Melodifestivalen 2017 PARODI – Andra chansen”, som videon heter, driver med deltagarna som på lördag kommer slåss om de sista biljetterna till finalen av Melodifestivalen i Stockholm nästa helg. 

  — Vi trodde knappt det var möjligt men årets klipp är ytterligare lite ambitiösare än förra årets, säger Emil Norberg i ett pressmeddelande

Tog hem Guldtuben

2016 kammade bröderna hem ett antal priser för sina videoklipp, bland annat för "Årets artist" på Youtube-galan Guldtuben, "Årets webbhumor" på det svenska Humorpriset och för mest kreativa Youtube-klipp på Big Buzz Awards. 

I dagsläget har de strax över 69 miljoner visningar på sin kanal, medan parodin på Melodifestivalen 2015 har hela 6,5 miljoner visningar, vilket är brödernas mest sedda video. 

Här kan du se brödernas nya Melloparodi: