Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Spotify till Latinamerika och Asien

Spotify fortsätter att växa. TT Spektra kan berätta att den svenska musiktjänsten nu lanseras i åtta nya länder - bland annat blir det premiär i Latinamerika och Asien.

Sedan lanseringen i hemlandet Sverige 2008 har Spotify, en internettjänst för strömmande musik, spridit sig över världen.

Nu expanderar företaget till nya marknader.

Nu har Spotify har gjort klart med lansering i åtta nya länder och att musiktjänsten därmed kommer att finnas tillgänglig i Latinamerika och Asien för första gången.

Tillgängligt i alla länder

Bland de nya länderna finns Mexiko, Hongkong, Malaysia och Singapore.

-Vår långsiktiga målsättning är att göra Spotify tillgängligt i alla länder, så att lansera i Mexiko samt på flera asiatiska marknader är ett stort och viktigt steg för oss, säger musiktjänstens presschef Sofie Grant.

Dessutom lanseras Spotify i Estland, Lettland, Litauen och på Island.

-I norra Europa finns vi från och med i dag i fyra nya grannländer, och det finns mycket goda förutsättningar att påverka de lokala musikmarknaderna positivt, säger Sofie Grant.

Spotify finns nu i totalt 28 länder. Enligt musiktjänsten har man 24 miljoner aktiva användare varav över sex miljoner betalande.