Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Claviorganum. Såhär såg det ut när instrumentet anlände till Tyska kyrkan i Göteborg och packades upp ur sina lådor. På plats (frv) instrumentbyggaren Mats Arvidsson, snickaren Per-Anders Terning, konstnärlige ledaren för Göteborg Baroque Magnus Kjellson och sångaren i ensemblen Karl Peter Eriksson. Bild: Olof Ohlsson
Claviorganum. Såhär såg det ut när instrumentet anlände till Tyska kyrkan i Göteborg och packades upp ur sina lådor. På plats (frv) instrumentbyggaren Mats Arvidsson, snickaren Per-Anders Terning, konstnärlige ledaren för Göteborg Baroque Magnus Kjellson och sångaren i ensemblen Karl Peter Eriksson. Bild: Olof Ohlsson

Recension: Göteborg Baroque – Tyska kyrkan

Med det nybyggda instrumentet claviorganum, en kombination av cembalo och orgel, kan nya dimensioner av barockmusiken uppenbaras. Göteborg Baroque har en världssensation i sin ägo, menar Magnus Haglund.

Det här är en recension. Ställningstaganden är recensentens egna.