Niall Horan.
Niall Horan. Bild: Matt Sayles

Live Nation omhändertog fansens telefoner – slarvade bort idolbilder

Fans till One Direction-medlemmen Niall Horan fick sina mobiler omhändertagna av bokningsjätten Live Nation när de skulle träffa artisten på en så kallad meet and greet – istället skulle bolaget stå för idolbilderna med stjärnan. Men fotografierna försvann. "Det här kan inte ersättas. Det är en engångsgrej i livet", säger en av de drabbade till SVT.

ANNONS
|

När artisten Niall Horan gästade Stockholm förra veckan anordnades en så kallad "meet and greet", där fans för 3 200 kronor fick tillfälle att möta sin idol. Meet and greet-biljetten innehöll frågestund, soundcheck, biljett till konserten, och fotografering tillsammans med den irländske stjärnan. Det skriver SVT.

LÄS MER: One Direction lika stora som Beatles

Mobiltelefonerna ombads fansen försluta i en plastpåse inför träffen. Fotografier skulle istället Live Nation stå för. Men många av gästerna fick aldrig några bilder.

– Det började med att några foton blev försenade. Sedan fick vi mejl om att det var något tekniskt fel och att de har tappat bort en tredjedel av fotona, säger Ida Andersson, 19 år, till SVT Nyheter.

ANNONS

"En engångsgrej i livet"

Som kompensation har Live Nation erbjudit hälften av pengarna tillbaka, den summa som i sådana fall skulle täcka konsertbiljetten. Ida vill dock inte ha dem.

– Det här kan inte ersättas. Det är en engångsgrej i livet. De flesta har väntat i flera år för att det här ska kunna hända. Och sen gör Live Nation något så slarvigt, säger hon.

Hon berättar för SVT att hon själv har väntat i sex år för möjligheten att träffa Niall Horan.

LÄS MER: Niall Horan går sin egen väg

Alexander Kihlström, market- och pr-manager på Live Nation, skriver i ett uttalande till kanalen att det inträffade beror på tekniska problem med kameran, och tillägger:

”Vi har jobbat med experter under flera dygn för att försöka rädda bilderna men de är tyvärr bortom räddning. Vi är oerhört ledsna för detta.”

Live Nation ska framöver ta ställning till om de behöver ha fler anställda och ytterligare utrustning vid sina meet and greets.

ANNONS