Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Miriam Bryants reklamkänga till SJ

I en mardröm missar Miriam Bryant en viktig konsert på grund av tågförsening. Det hela är en ny reklamfilm för SJ-konkurrenten MTR Express.

Miriam Bryant är oerhört sen till en viktig spelning på Debaser Medis. Väl framme bankar hon förtvivlat på den stängda dörren. Panik!

Då vaknar hon, i ett bekvämt tågsäte, där någon just langar fram en räksallad till henne. Det var bara en mardröm.

Hon är ju inte alls sen. För hon reser med tågbolaget MTR, som konkurrerar med utskällda SJ på sträckan Göteborg-Stockholm.

Så ser MTR:s pinfärska reklamfilm ut, där de får draghjälp av Miriam Bryant för att hamra in budskapet att bolagets tåg kommer i tid.

Själv har hon blandade erfarenheter av att åka tåg och vill inte skälla för mycket på SJ.
- Ska jag säga något om SJ så tycker jag att det är bra att de får lite konkurrens, i det här fallet av MTR. Det är mycket bättre när det inte är ett företag som har monopol på tågtrafiken, det är gött med lite fler valmöjligheter, säger hon till GP.

Har du blivit försenad till en spelning på grund av tågstrul?
- Eh, inte på ett så dramatiskt plan. Men visst har man suttit på tåg och varit jävligt irriterad på grund av förseningar.

Miriam Bryant intygar att hon har åkt "extremt mycket tåg" i sitt liv, bland annat för att hon har varit flygrädd. Hon bekänner dock att det inte har skett med företaget som hon nu gör reklam för.
- Jag har faktiskt aldrig åkt med MTR tidigare, men det får bli ändring på det nu.

 

 

Får du åka gratis resten av livet nu?
- Nej, men något årskort har jag fått i alla fall.

Apropå reklamfilmen: Du bor ju redan i Stockholm och behöver rimligen inte åka tåg för en spelning på Medis?
- Precis. Men jag kanske åkte från Göteborg för att jag hälsade på Håkan Hellström.
Hon har sett den 20 sekunder korta reklamfilmen och tycker att den blev bra, effektiv och med ett okej budskap.

Varför tackade du ja till just den här reklamen?
- För det var bra betalt, haha. Nej, men det var trevligt att få frågan från ett ganska nytt företag i Sverige. Vi tackar nej till ganska mycket grejer, men MTR kändes neutralt och det var ett bra team som skulle spela in. Det fanns tid och lust, helt enkelt.