Magnus Haglund: Recension: ”Kvinnors röst” på Göteborgoperan
På Göteborgsoperan framförs Elfrida Andrées Rösträttskantat, ett verk från 1911 som ytterst få har hört. Musiken är framförallt intressant som tidsdokument, menar Magnus Haglund, som också lyfter fram poeten Sara Nihads medverkan på konserten.
Denna artikel är endast för prenumeranter.
Prova Nyhetssajt
2 månader för 1 kr
Därefter 50% rabatt i 3 mån., sedan ord. pris.
Ingen bindningstid.
Redan prenumerant? Logga in för att läsa:
Kommentarer
Vad tycker du?
Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.