Magnus Haglund: Recension: ”Hannigans överraskning” på Göteborgs konserthus
Den kanadensiske tonsättaren Claude Vivier lät sina verk färgas av dokumentära inslag och ett tröstande påhittat språk. När Barbara Hannigan dirigerar blir det i alla bemärkelser en utsatthetens musik, skriver Magnus Haglund.
Denna artikel är endast för prenumeranter.
Prova Nyhetssajt
2 månader för 1 kr
Därefter 50% rabatt i 3 mån., sedan ord. pris.
Ingen bindningstid.
Visa allt som ingår
Redan prenumerant? Logga in för att läsa:
Kommentarer
Vad tycker du?
Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.