Konstnären tar sig an det nedvärderade hantverket
Andreas Eriksson är mest känd för sina innovativa landskapsmålningar. Dessa har nu blivit vävar på Nordiska akvarellmuseet. Sara Arvidsson har sett utställningen och frågar sig vad som händer med hierarkin mellan konsten och hantverket i det mötet.
Denna artikel är endast för prenumeranter.
Prova Nyhetssajt
2 månader för 1 kr
sedan 50% rabatt i 3 mån, därefter ord. pris.
Ingen bindningstid.
Visa allt som ingår
Redan prenumerant? Logga in för att läsa:
Kommentarer
Vad tycker du?
Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.