Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Danska MØ är en av artisterna som kommer uppträda från sina hem på ”IKEA Festival” Bild: TT
Danska MØ är en av artisterna som kommer uppträda från sina hem på ”IKEA Festival” Bild: TT

Ikea lanserar digital 24-timmarsfestival

Möbelföretaget Ikea startar med hjälp av Live Nation sin alldeles egna ”IKEA festival”. Evenemanget går av stapeln den 16 september och där kan man under 24 timmar se artister som MØ, Arlo Parks med flera uppträda från sina hem. Detta skriver arrangörerna i ett pressmeddelande.

LÄS MER: Bilköer, brist på mat och överfulla bajamajor – nu ber arrangörerna om ursäkt

Ikea-katalogen må vara skrotad men möbelföretaget slutar inte att hitta sätt att marknadsföra sig själva på. Företagets nya satsning är nämligen en digital 24-timmarsfestival.

Musikfestivalen ”IKEA Festival” kommer att hållas den 16 september och livesändas globalt. I ett pressmeddelande skriver arrangörerna att festivalen ska fira i livet i hemmet, och därför ska även artisterna uppträda från sina hem.

”Vi vill öppna dörren till de levande stunder från den plats där livet händer – i hemmet. I och med att musiken är en så avgörande del av livet i hemmet och något som för samman människor över hela världen”, skriver Marcus Engman, Chief Creative Officer på Ingka Group i pressmeddelandet.

Festivalen kommer att arrangeras tillsammans med Live Nation och bland artisterna finner vi bland annat danska MØ, Mercury-vinnaren Arlo Parks samt den kanadensiska producenten Kaytranada, med flera.

LÄS MER: Ny festival ska locka världsartister till Malmö

Missa inget från GP Kultur!

Nu kan du få alla våra kulturnyheter, reportage, debatter och recensioner som en liten notis direkt till din telefon genom att klicka på följ-knappen vid taggen Kultur. I mobilen finner du den under artikeln och på sajt överst till höger om artikeln.

Vill du veta mer om hur GP arbetar med kvalitetsjournalistik? Läs våra etiska regler här.