Hynek Pallas: Den fallna kvinnan blev en filmikon
Den nya urbana kvinnan gjorde ett starkt avtryck i Weimars kultur. I den tredje delen av serien om erans filmkonst berättar Hynek Pallas om hur en skådespelerska från Kansas oväntat kom att bli blev Berlins främsta stilideal.
Denna artikel är endast för prenumeranter.
Prova Nyhetssajt
2 månader för 1 kr
sedan 50% rabatt i 3 mån, därefter ord. pris.
Ingen bindningstid.
Visa allt som ingår
Redan prenumerant? Logga in för att läsa:
Kommentarer
Vad tycker du?
Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.