Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

1/7

Här är The Mountains diet

The Mountain, som egentligen heter Hafþór Julius Bjornsson, har gjort sig känd i tv-serien Game of Thrones. Som Cersei Lannisters livvakt drar han huvudet av folk med bara händerna. Och i verkligheten är han minst lika stark.

Hafþór Julius Bjornsson var Europas starkaste man 2015.

 

Isländska Hafþór Julius Bjornsson är hela 2.06 meter lång och väger 180 kilo. I ett Instagram-inlägg berättar han om exakt hur mycket det krävs för att vara så stor och stark.

"Folk har frågat mig om min diet och vad jag äter. Här är min dietplan inför Världens starkaste man 2016. Ja, det är mycket och jag rekommenderar dig inte att testa." skriver han.

Om man ska äta The Mountains diet innebär det cirka 12 000 kalorier om dagen. Det är nästan fem gånger mer än den "normala" rekommendationen.

 

Här är listan för den nyfikna:

6.50: Morgonträning. Cardio och core i 30 minuter. Aminosyror och några nävar mandlar.

7.30: 8 ägg, 200 gram havre, blåbär, jordgubbar och avokado.

9.30: 400 gram kött, 400 gram sötpotatis, spenat och grönsaker.

11.50: Aminosyror.

12.00: 400 gram kyckling, 400 gram potatis, grönsaker och frukt.

14.00: Shake på 150 gram havre eller sötpotatis, 2 bananer, 150 gram flingor, frysta bär, mandlar, jordnötssmör och protein.

14.30: Styrketräning. Aminosyror och kosttillskott.

17.30: 60 gram protein och två bananer.

18.00: 500 gram kött, potatis och grönsaker.

20.30: 500 gram lax och 500 gram sötpotatis.

22.30: 50 gram protein, 6 ägg, avokado, 30 gram mandlar, 50 gram jordnötssmör.

Dessutom dricker han mängder av vatten och juice för extra kalorier.

Mitt i natten: 50 gram protein och råa ägg.

 

 

People been asking me a lot about my diet and what I eat! Here's my diet plan for my preparation for World's Strongest Man 2016! Yes this is a lot & I don't recommend YOU to try this!! 6:50 Morning workout! Cardio + CORE for 30min BCAA Hardcore from Chained Nutrition, Glutamine from Star Nutrition + handful of almonds 7:30 8 eggs + 200gr Oats + blueberries & strawberries + avocado 9:30 400gr Beef, 400gr Sweet potatoes, handful of spinach & greens 11:50 BCAA Hardcore from Chained Nutrition, glutamine from Star Nutrition, 12:00 400gr Chicken + 400gr potatoes, greens + some fruits 14:00 Blender = 150gr oats or sweet potatoes, 2 bananas150gr kelloggs rice krispies, frozen berries, handful almonds, peanut butter and glutamine from Star Nutrition 14:30 Training strongman, BCAA Hardcore from Chained Nutrition, glutamine from Star Nutrition, Vitargo 17:30 60gr protein + 2 banans 18:00 500gr beef + potatoes, greens 20:30 500gr salmon + 500gr sweet potatoes 22:30 50gr casein protein from Star Nutrition or 6 eggs + avacado + 30gr almonds + 50gr peanut butter Drink a lot of water throughout the day + Juices to get more calories!! middle of the night 50gr casaine protein or raw eggs

Ett foto publicerat av Hafþór Júlíus Björnsson (@thorbjornsson)