Recension: ”CODA” i regi av Siân Heder
Den franska komedisuccén ”La Famille Bélier” har omvandlats till prisbelönt amerikansk diskbänksrealism. Om originalet kritiserades för att skratta åt, snarare än med, döva, så anstränger sig remaken i stället för att belysa fördomarna, menar GP:s filmkritiker Maria Domellöf-Wik.
Det här är en recension. Ställningstaganden är recensentens egna.
Denna artikel är endast för prenumeranter.
Prova Nyhetssajt
2 månader för 1 kr
Därefter 50% rabatt i 3 mån., sedan ord. pris.
Ingen bindningstid.
Redan prenumerant? Logga in för att läsa:
Kommentarer
Vad tycker du?
Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.