Petter Gedde leder etableringen av SAND Copenhagen på Hede Fashion Outlet.
Petter Gedde leder etableringen av SAND Copenhagen på Hede Fashion Outlet.

"Ingen annan plats i Sverige har så många starka varumärken"

I samband med invigningen av nya Hede Fashion Outlet den 24 oktober tar flera nya varumärken plats på det populära shoppingområdet. Här listar vi alla de nya bekantskaperna samt de befintliga butiker på Hede som nu flyttar till större lokaler.

ANNONS
|

Elva nya varumärken öppnar i höst upp sina konceptbutiker i det populära outlet-meckat söder om Göteborg. Precis som för övriga butiker på Hede är det reducerade priser, 30-70 procent, som gäller.

Petter Gedde, som leder etableringen av det danska modevarumärket SAND Copenhagen på Hede, ser fram emot att öppna den nya butiken.

Grand Opening av nya Hede Fashion Outlet – läs mer här!

– Ingen annan plats i Sverige har så många starka varumärken samlade på en och samma plats. Vårt herr- och dammode har en lite annan look än de svenska varumärkena och vi hoppas och tror därför att SAND kan tillföra ytterligare en dimension i utbudet, säger han.

ANNONS

    Josefin Carlstrand på SAND Copenhagen är jättenöjd med den nya outletbutiken på Hede.
Josefin Carlstrand på SAND Copenhagen är jättenöjd med den nya outletbutiken på Hede.

Petter är imponerad av hur nya Hede Fashion Outlet gestaltat sig.

– Utbyggnaden har blivit väldigt fin och vi är säkra på att många i Göteborgsområdet och även turister kommer hitta hit. Här finns många fantastiska varumärken till reducerade priser.

Spännande satsning

Ett annat av de nya varumärkena är L’Occitane, som erbjuder naturliga hudvårdsprodukter producerade i södra Frankrike.

– Det ska bli väldigt spännande att bli en del av Hede. Den här typen av destinationsshopping är lite av en trend runtom i Europa och det är kul att det satsas här, säger Johan Nilsson, general manager för L’Occitane i Norden.


    Johan Nilsson, general manager för L’Occitane i Norden, har stora förväntningar på deras nya outletbutik på Hede.
Johan Nilsson, general manager för L’Occitane i Norden, har stora förväntningar på deras nya outletbutik på Hede.

Vad hoppas ni att etableringen ska innebära för er?

– Vi hoppas möta flera nya kunder för att kunna berätta mer om varumärket. Och så hoppas vi att de kunder som redan känner till oss passar på att köpa med sina favoriter, till exempel inför julen, hintar Johan Nilsson.

Ser positivt på utvecklingen

Men det är inte bara nya varumärken som tar plats i den nybyggda delen av outleten. Klädbutiken Morris har funnits på Hede i några år men har nu valt att flytta till en större lokal.


    Nina Olufsen, tillförordnad vd för Morris Stockholm.
Nina Olufsen, tillförordnad vd för Morris Stockholm.

– Försäljningsytan är större och exponeringen är väsentligt bättre. Av dessa anledningar hoppas vi självklart på ökad trafik till butiken, säger Nina Olufsen, tillförordnad vd för Morris Stockholm.

ANNONS

Hur ser ni som varit med ett tag på att Hede Fashion Outlet växer med fler nya butiker?

– Vi ser positivt på den här utvecklingen. Hede har skapat en premiumkänsla på området vilket vi kan identifiera oss med. Vi förstår att fler vill bli en del av det här.

Förutom de nya butikerna kommer ett nytt matkoncept öppna på området. Men vad det blir är än så länge hemligt.

Här är Hede Fashion Outlets nya varumärkesbutiker

Bruun & Stengade

Calvin Klein

Companys

Didriksons (pop-up store)

Ecco

L’Occitane

Only

Reima

Sail Racing

SAND Copenhagen

Triumph

… och här är butikerna som flyttar till större lokaler på området

Adidas

GANT

Lyko

Lindt

Morris

ANNONS