H & M:s sjätte varumärke

ANNONS
|

Klädkedjan H & M registrerade i fjol varumärket "& other stories" över hela världen. Detta blir namnet på den nya butikskedja koncernen ska lansera nästa år, uppger presschefen på H & M för Dagens Nyheter.

H & M-koncernen, med nästan 2 500 butiker i 44 länder, använder i dagsläget fem varumärken: H & M, Cos, Monki, Weekday och Cheap Monday.

Nu är ett sjätte varumärke är registrerat, bland annat hos Patent- och registreringsverket och Wipo i Genève, enligt tidningen.

Av ansökningshandlingarna ska det framgå att kedjan kan få ett brett sortiment, då varumärket är skyddat även för hårvårdsprodukter, sängkläder, bordsdukar och sportartiklar.

ANNONS

Detta är inget stort avsteg från rådande utbud från koncernen, som redan har egen kosmetik, accessoarer och inredning i utbudet.

H & M-chefen Karl-Johan Persson sade i torsdags, i samband med redovisningen av en oväntat svag delårsrapport att lanseringen av kedjan kommer att göras i flera europeiska länder nästa år. Men han ville inte avslöja vilket segment den skulle verka i eller exakt vilka länder som är aktuella.

H & M:s presschef Camilla Emilsson säger till Dagens Nyheter att den nya kedjan ska sälja mode "i ett något högre prissegment och med lite bättre kvalitet".

ANNONS