Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Den här artikeln ingår för dig som är kund.

Goss lägger ner

Prisade göteborgska reklambyrån Goss lägger ner. Tretton personer förlorar jobbet.

Goss reklambyrå har beslutat att lägga ner verksamheten efter 16 år.

Du läser nu en av dina fria artiklar på GP.se

- Orsaken är en kombination av konjunkturen och förändringar på kundsidan. Och när jag blickar framåt så ser det inte helt ljust ut. Därför har vi beslutat att avveckla nu under organiserade former, säger vd:n Stig Lundstedt.

- Men det är klart att det känns vemodigt.

Goss grundades 1996 av Gunnar Skarland, Michael Schultz och Johan Good. Delägargruppen breddades 2000 genom Stig Lundstedt som tillträdde som VD.

Reklambyrån har vunnit i Cannes, Guldägget och utsetts till årets bäst byrå, fler gånger om.

Vill du veta mer om hur GP arbetar med kvalitetsjournalistik? Läs våra etiska regler här.