Vi informerade om stängning

Självklart ska vi informera tydligt om när vårdcentralen är stängd för utbildning av personalen, det har vi också gjort, skriver Annika Boij, Närhälsan Kärra vårdcentral.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: friaord@gp.se

ANNONS

Replik till Lars, 10/9

Hej Lars!

Hos oss är alltid patienten i centrum, men för att kunna ta hand om våra patienter på bästa sätt behöver också personalen fortbilda sig, så att vi alltid är i framkant med kunskap. En del i att lyckas med detta är att vi har rätt att stänga vårdcentralen två dagar per år för utbildning.

Det är helt riktigt som du skriver att vi behöver informera om detta, vilket vi också gjort på vår hemsida, 1177.se och som anslag ett par veckor innan i våra lokaler.

På telefonen sägs det alltid vid Närhälsans alla vårdcentraler att man vid akuta tillstånd skall vända sig till 112. Om du lyssnat vidare kom nästa uppmaning att vända sig till 1177 för rådgivning. Hisingsjouren är också tillgänglig varje dag.

ANNONS

Annika Boij

verksamhetschef Närhälsan Kärra vårdcentral

comments

Kommentarer

Vad tycker du?

Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.

ANNONS