Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Var är jag nu?

Dyster miljö, evighetslång väntan, byråkrati. Kundvänligt? Knappast, skriver signaturen Fd kund.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: [email protected]

Jag klev in i ett av företagets få kvarvarande kontor. Gråaktig belysning över kala väggar, gråaktig folkmassa hukar sammanbitet på låga svarta bänkar. Den fåtaliga personalen ropar med mycket långa mellanrum upp något tresiffrigt nummer. Mummel bakom skärmar och diskar. Efter 83 minuters väntan är det så min tur. Jag frågar efter det mycket viktiga papper jag ansökte om hos dem (62 minuters väntan) två veckor tidigare.

Mummel och knappande på tangenter. Telefonsamtal, mummel. ”Nej någon sådan ansökan har inte inkommit”

– Men jag var ju här! Det skulle ta fem bankdagar!

– Tyvärr, vi får göra ny ansökan.

Gissa nu var jag befinner mig: på någon institution i gamla Sovjet?

Svaret är: Jag är på ett av Swedbanks kontor i Göteborg.

Fd kund