Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer

Ingen prenumeration
  • Mitt GP
  • Korsord
  • Erbjudanden
  • Logga ut

Vad kostar den bristande kontrollen?

Signaturen Anki 47 undrar varför kontrollen inte är bättre på Västtrafiks färja.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: [email protected]

Lördag den 22 februari klockan 14.02 reste jag med färjan från Eriksbergs färjeläger mot Stenpiren.

Vi var ungefär 40 personer som steg ombord av dessa inklusive mig själv) var det nio personer som stämplade.

När vi kom till Lindholmens färjeläger var det tjugo passagerare som kom ombord. Ingen stämplade.

Nu står dock däcksmanskapet på bryggan med en räknare och klickar in passagerarna Styrsöbolaget får betalt från Västtrafik så där är det lugnt.

Men det är ett alldeles utmärkt sätt att få reda på hur många passagerare som egentligen reser med färjan och hur många det är som stämplar sina månadskort eller på annat sätt betalar för resan.

Detta förfarande och slapphet är precis lika på bussar och spårvagnar men där finns ingen räknare och hur vet vi då vilka linjer som trafikeras mest, vilka tider som det är rusning och så vidare? Och tills sist: hur mycket går Västtrafik minus varje år?

Anki 47