Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer

Telia gör alltid kreditkontroll

Inkomst är däremot inget vi kräver att kunden har, däremot säkerställer vi att kunden aldrig tidigare misskött en betalning, skriver Johanna Helsing Martin, Telia.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: [email protected]

Replik till Morfar, 11/2

Jag beklagar att ditt barnbarn har hamnat i en svår situation.

Vi gör alltid en kreditkontroll vid försäljning av mobilabonnemang, och det gäller även våra återförsäljare. Inkomst är inget vi kräver att kunden har, däremot säkerställer vi att kunden aldrig tidigare misskött en betalning.

Vi har också ett tak på hur många abonnemang en person under 21 år får köpa. Det är svårt att svara exakt vad som har hänt eftersom vi inte har några kunduppgifter till ditt barnbarn. Men du är alltid välkommen att höra av dig till mig. Redaktionen har mina kontaktuppgifter.

Johanna Helsing Martin

pressansvarig på Telia