Replik
16/6 Många möjligheter att hämta ut paket
Ove Eriksson, ditt svar bekräftar tyvärr bara att Postnord i dag är helt otillgänglig för allmänheten och att ni fortsätter köra ett eget race utan att lyssna på kunden. När ska ni förstå skillnaden mellan leverantör och kund? Ni borde börja tala med era kunder, bli nåbara och tillgängliga igen och inte gömma er bakom stängda postkontor och chattfunktioner.
Vad hjälper fler utlämningsställen när de ni har enligt min uppfattning inte har en aning om postverksamhet?
Ni gör misstag precis som i alla branscher men skillnaden med er är att det inte finns någon för oss kunder att tala med när det blir problem. I bästa fall finns det en butik som säljer mjölk och tobak och som ska sköta postverket. För egen del har jag nu det tredje bortslarvade paketet på kort tid. Jag får bara massa ”icke-svar” från olika människor i er kundtjänst. Och det är JAG som ska jaga avsändaren och reklamera.
Det är ju inte så att Postnord tar ansvar och gör det jobb man tagit betalt för, utan även det ska kunden sköta åt dem.
Jesper Cederroth