Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Bild: FREDRIK SANDBERG / TT

Den här artikeln ingår för dig som är kund.

Stjäl arbetstid

Sociala medier är en tidstjuv, även ur arbetsgivares perspektiv, skriver Ulf Unosson.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: [email protected]

En gissning: kontorsarbetande spenderar troligen minst 15 timmar per vecka för att hålla sig ”uppdaterade” – på arbetstid!

Du läser nu en av dina fria artiklar på GP.se

Och lyssnar man på P4 Göteborg (eller annan media) uppmanas man varje dag att lägga in bilder och skicka kommentarer till diverse Facebook-sidor!

Varför? Är ni som programansvariga så osäkra på er verksamhet? Ni påverkar Sveriges produktivitet negativt genom dessa uppmaningar!

Stackars ni som är så beroende av sociala medel: måste ni hela tiden stämma av vad som hänt på FB och hur många ”likes” ni fått?

Uppmaning: Stäng FB och Instagram!

Oj, så skönt att man inte är arbetsgivare/chef i dagens samhälle, där anställda spenderar kanske 30 procent av arbetstiden på att hålla sig uppdaterade!

Ulf Unosson