Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Bild: Hossein Salmanzadeh/TT

Den här artikeln ingår för dig som är kund.

Ring igen i morgon ...

Har inte tanken varit att vårdcentralerna ska avlasta sjukhusens akutmottagning när det gäller lättare åkommor? skriver signaturen Allergipatient.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: [email protected]

Klockan 08.00 prick ringde jag min vårdcentral i Sannegården i förhoppning om att få hjälp med en uppblossande allergi i form av bland annat svullna och igenmurade ögon. En telefonsvarare meddelade att jag blir uppringd senare, vilket skedde 9.25.

Du läser nu en av dina fria artiklar på GP.se

1. Är det möjligt att få en akuttid hos läkare? ”Nej, alla tider är fullbokade i dag”!

2. Kan jag boka en tid i morgon? ”Nej, det går inte att boka en läkare i förväg”!

3. Mina mediciner som apoteket rekommenderat mig hjälper inte alls. ”Då får du experimentera själv med andra mediciner”!

4. Vad rekommenderar du mig annars? ”Ladda upp vår app så kan du boka en läkare on-line”!

5. Jag betackar mig för detta, jag tilllhör en äldre generation och klarar det inte! ”Försök att ringa oss igen i morgon klockan 08.00!”

Har inte tanken varit att vårdcentralerna ska avlasta sjukhusens akutmottagning när det gäller lättare åkommor?

Nu har jag listat mig på en annan vårdcentral närmare mitt boende, det kan aldrig bli sämre.

Allergipatient