Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Insändarskribenten ifrågasätter varför Planskildhet Olskroken blir minst 50 procent dyrare än beräknat. Bild: Stefan Berg
Insändarskribenten ifrågasätter varför Planskildhet Olskroken blir minst 50 procent dyrare än beräknat. Bild: Stefan Berg

Planskildhet Olskroken – olycksfall i arbetet?

Nu ser vi fram emot att Västlänken blir billigare än beräknat, skriver Kenneth.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: [email protected]

Bästa Trafikverket! Jag läste i GP 19/4 att Planskildhet Olskroken råkar bli (minst) 50 procent dyrare än budgeterat. Den stora avvikelsen är ju något förvånande med tanke på den professionalism och kompetens som i andra sammanhang präglar Trafikverket. Men vi får väl tro att det är ett enstaka olycksfall i arbetet, och att något liknande absolut inte kommer att drabba projektet Västlänken. Och det är väl heller inte sannolikt med tanke på Trafikverkets värderingar av det projektets nytta och kostnader, baserade på samma professionalism och kompetens.

Visserligen har ju nästan alla andra sakkunniga gjort avvikande bedömningar, men vi ska väl inte tro att Trafikverkets ansvariga beslutsfattare skulle ha fallit till föga för lokala politikers önsketänkande? Så nu ser vi fram emot att Västlänken blir billigare än beräknat, och att kostnadsökningen för Olskroken därigenom kan hämtas in – det är ju så det fungerar.

Kenneth