Var på besök på det SEB:s bankkontor där jag är kund. Fick då information, via en kundtjänsteman som gick runt med ett glatt leende på läpparna, att från och med den 1 oktober så kan man inte besöka deras kontor.
För att kunna besöka banken måste man beställa tid?! Vid tidsbeställningen får man tid efter vilken karaktär på ärendet man har. Man har ingen möjlighet att själv styra vid vilken tid man önskar komma.
All kontakt bör istället ske via internet/mobil, e-legitimation eller via ”digipass”.
För personer som inte har modern telefon eller internet rekommenderas ”digipass”. För personer som av olika anledningar inte kan hantera en ”digipass” finns idag inga alternativ!
Dessa personer får be någon om hjälp.
SEB vill har våra pengar till inlåning utan ränta. De vill låna ut pengar till oss med ränta.
MEN varför, ska inte vi som kunder hos SEB kunna få ha möjligheten, att på ett enkelt sätt, få uträtta våra bankärenden direkt i banklokalen och ha ett fysiskt möte med en banktjänsteman?
Är detta ett lagligt beteende?
Vart är vi på väg?
Annette, bekymrad före detta banktjänsteman