Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Det var minimalt med musik för att vara en musikal, kritiserar insändarskribenten.  Bild: Per Wahlberg
Det var minimalt med musik för att vara en musikal, kritiserar insändarskribenten. Bild: Per Wahlberg

Mycket snack och lite Håkan!

Det här, Göteborgsoperan, var ingen musikal utan en teaterpjäs, skriver insändarskribenten.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: [email protected]

Min dotter och jag är stora Håkanfans. Efter att ha sparat länge blev det till slut en farsdagpresent: biljetter till operan och Håkan Hellström-musikalen ”Kärlek skonar ingen”. 900 spänn styck.

Vilket magplask! Obegriplig handling och minimalt med musik. De sista fem minuterna tog det fart, men övriga 2,5 timmarna var det mest prat.

LÄS MER: Håkan om premiären på Operan: ”Jag är rörd”

Den här föreställningen borde flyttas till Stadsteatern och marknadsföras som just teater med inslag av korta musikstycken. För det här, Göteborgsoperan, var ingen musikal utan en teaterpjäs. Scenografin var i alla fall godkänd.

Vi tar nu ny sats till Ullevi. Där blir det, förhoppningsvis, fokus på Håkan Hellströms fantastiska musik.

Pappa Håkan & Maja

LÄS MER: Recension: ”Kärlek skonar ingen” på Göteborgsoperan

LÄS MER: Fem nya succéer efter Håkanmusikalen