Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Bild: CARL SANDIN

Motionärer ger affärer?

För att Göteborgsvarvet ska bli lite ärligare föreslår jag att man nästa år tar steget fullt ut och kallar startgrupperna för målgrupper, skriver signaturen Hellre löpare än köpare.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: [email protected]

Det är fortfarande kul att springa Göteborgsvarvet, men det är tydligt vart trenden pekar. Före loppet ska man utstå nummerlappshämtningen i Expon som uppenbarligen enbart finns till för att maximera löparnas kontaktyta med sponsorföretagen. Och efter loppet får man en enkät som går i exakt samma tonart: hur "upplevde" jag sponsorerna?

Visst förstår jag att sponsorpengarna är jätteviktiga; utan dem inget vidare arrangemang, så det är väl bara att vänja sig.

För att det hela ska bli lite ärligare föreslår jag att man nästa år tar steget fullt ut och kallar startgrupperna för målgrupper.

Hellre löpare än köpare