Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer
Bild: Hanna Franzén/TT

Monopolfasonerna sitter i väggarna

När Telia begår misstag är det tydligt att anorna från den gamla byråkratiska monopoltiden lever kvar, skriver signaturen Förbannad.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: [email protected]

Jag är lojal kund hos Telia sedan 40 år tillbaka. Avslutade ADSL-abonnemang, men glömde tyvärr plocka bort autogirot. Telia hämtade ut 2 500 kronor på autogirot för ännu ett kvartal.

Efter att ha stått i kö, blivit bollad mellan fem olika personer under totalt 2,5 timmar hos Felia, f’låt Telia så säger de att:

– Ja vi har gjort fel, du får tillbaka dina pengar vid nästa kvartalskörning sista december!

– Nej, har ni gjort fel så får ni rätta till det omgående, säger jag.

Byråkratiskt system

Varför skall jag ligga ute med 2 500 kronor?

Svaret från Telia:

– Våra system klarar inte av att hantera återbetalningar på annat vis.

Monopoltiden sitter tydligen i väggarna.

Så fort mina andra abonnemang löper ut hos Telia så blir det annan leverantör.

Förbannad, snart före detta Teliakund