Jag är lojal kund hos Telia sedan 40 år tillbaka. Avslutade ADSL-abonnemang, men glömde tyvärr plocka bort autogirot. Telia hämtade ut 2 500 kronor på autogirot för ännu ett kvartal.
Efter att ha stått i kö, blivit bollad mellan fem olika personer under totalt 2,5 timmar hos Felia, f’låt Telia så säger de att:
– Ja vi har gjort fel, du får tillbaka dina pengar vid nästa kvartalskörning sista december!
– Nej, har ni gjort fel så får ni rätta till det omgående, säger jag.
Byråkratiskt system
Varför skall jag ligga ute med 2 500 kronor?
Svaret från Telia:
– Våra system klarar inte av att hantera återbetalningar på annat vis.
Monopoltiden sitter tydligen i väggarna.
Så fort mina andra abonnemang löper ut hos Telia så blir det annan leverantör.
Förbannad, snart före detta Teliakund