Monopolfasonerna sitter i väggarna

När Telia begår misstag är det tydligt att anorna från den gamla byråkratiska monopoltiden lever kvar, skriver signaturen Förbannad.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: friaord@gp.se

ANNONS

Jag är lojal kund hos Telia sedan 40 år tillbaka. Avslutade ADSL-abonnemang, men glömde tyvärr plocka bort autogirot. Telia hämtade ut 2 500 kronor på autogirot för ännu ett kvartal.

Efter att ha stått i kö, blivit bollad mellan fem olika personer under totalt 2,5 timmar hos Felia, f’låt Telia så säger de att:

– Ja vi har gjort fel, du får tillbaka dina pengar vid nästa kvartalskörning sista december!

– Nej, har ni gjort fel så får ni rätta till det omgående, säger jag.

Byråkratiskt system

Varför skall jag ligga ute med 2 500 kronor?

Svaret från Telia:

– Våra system klarar inte av att hantera återbetalningar på annat vis.

ANNONS

Monopoltiden sitter tydligen i väggarna.

Så fort mina andra abonnemang löper ut hos Telia så blir det annan leverantör.

Förbannad, snart före detta Teliakund

comments

Kommentarer

Vad tycker du?

Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.

ANNONS