Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer
Bild: Pontus Lundahl/TT

Lojalitet handlar inte om summan, Ica

Jag kan fortfarande vara en lojal kund, även om jag inte klarar att handla mat för 2 000 kronor i månaden, skriver signaturen Tack och hej Ica.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: [email protected]

Hörde nyligen på radion en intervju med en företrädare på Ica. Det går tydligen väldigt bra för Ica. Då undrar man varför de ska vara nödvändigt att försämra bonusprogrammet för oss kunder? Behöver det gå ännu bättre ekonomiskt för Ica på bekostnad av de kunder som inte kan eller har råd att handla för minst 2 000 kronor varje månad för att få ta del av den bonus de betalar ut?

Ica-företrädaren säger att de vill belöna lojala kunder. Jag menar att lojalitet inte har med den summa jag handlar för att göra. Finns det någon ensamstående med normala kostvanor som handlar mat för 2 000 kronor varje månad?

Tack och hej Ica