Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Hej

Avdelningens telefon ska ju inte vara upptagen för privata samtal så pass kontinuerligt, menar insändarskribenten. Bild: Anders Wiklund/TT
Avdelningens telefon ska ju inte vara upptagen för privata samtal så pass kontinuerligt, menar insändarskribenten. Bild: Anders Wiklund/TT

Köp en mobiltelefon!

Hur kan du ens tänka tanken att avdelningens telefon ska vara tillgänglig två gånger om dagen i tio minuter för privatsamtal, skriver ”Mobiltelefon med kontantkort är lösningen” i en replik.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: [email protected]

Replik

9/12 Hjälp mina gamla föräldrar att få prata med varandra

Hur tänker du egentligen? Jag förstår att det måste vara svårt med en mamma som inte kan komma i kontakt med sin man på ett enkelt sätt men hur kan du ens tänka tanken att avdelningens telefon ska vara tillgänglig två gånger om dagen i tio minuter för privatsamtal?

De i personalen som är snälla och hjälper honom att genomföra ett samtal kan ju ha tillgång till en mobiltelefon, inköpt av dig, som kan användas för inkommande samtal från din mamma (kan även låsas helt för utgående användning). Ett kontantkort är allt som behövs i den och den behöver ju inte vara laddad.

Avdelningens telefon ska ju inte vara upptagen för privata samtal så pass kontinuerligt.

Mobiltelefon med kontantkort är lösningen

LÄS MER: Hon var bara 44 år när hon fick demens

LÄS MER: Eivor och Reginald hör till dem som ska få vaccin först