26 veckor har gått och än är inte problemet åtgärdat, menar insändarskribenten.
26 veckor har gått och än är inte problemet åtgärdat, menar insändarskribenten. Bild: Janerik Henriksson/TT

I mitt nästa liv ska jag bli hantverkare

Nu började problemen. Försäkringsbolag ska återkomma, men icke, skriver Lena Selander.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: friaord@gp.se

ANNONS
|

Upptäckte i vecka 12 ett diskmaskinsläckage. Fick hjälp av snickare och rörläggare till ringa kostnad för åtgärd varför försäkringsbolag inte behövde kopplas in.

Tyvärr var skadan större än alla trodde! Nu började problemen. Försäkringsbolag ska återkomma, men icke. Fuktbekämpning via fläkt under ett antal veckor och därefter uppbrutet golv och borttagande av skåp. Och så kommer semestrarna. Och vi ska återkomma!

Nu har jag anlitat en entreprenör som lovat att hjälpa till, men även där är det kort om snickare. Och nu är det vecka 38. Undrar om det blir färdigt till jul?

Lena Selander

LÄS MER:Här är de vanligaste missförstånden om elen

LÄS MER:Krisen slår hårt mot hemelektronik och vitvaror

comments

Kommentarer

Vad tycker du?

Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.

ANNONS