Överallt får jag samma besked: ”Vi vet inte, vi kan inte hjälpa dig”, skriver insändaren.
Överallt får jag samma besked: ”Vi vet inte, vi kan inte hjälpa dig”, skriver insändaren. Bild: Stefan Bennhage

Hur ska vi synskadade boka tid för vaccinering?

Ni säger vi ska ringa till vårdcentralerna, men att boka via telefon är omöjligt, skriver signaturen ”Mr. Reed”.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: friaord@gp.se

ANNONS

Nu måste Västra Götalandsregionen skärpa sig och berätta för oss synskadade som inte kan boka vaccinering på internet hur vi ska göra.

Jag har i flera veckor försökt ta reda på hur vi ska bära oss åt. Överallt får jag samma besked: ”Vi vet inte, vi kan inte hjälpa dig”. Ni säger att vi ska ringa till vårdcentralerna, men att boka via telefon är omöjligt då det tar tid och alla tider är ändå slut när man kommer fram.

Jag har en underliggande sjukdom som gör att jag tillhör fas 3. Då skriver regionen till mig att jag ska bli kallad av mitt sjukhus för vaccinering. I dag pratade jag med Mölndals sjukhus, som jag tillhör, som svarade: Vi kallar ingen till vaccinering.

ANNONS

Det verkar som om regionen inte bryr sig. Om man inte pratar om problemet, så finns det inte. Snälla Västra Götalandsregionen ge oss ett besked till oss synskadade.

Mr. Reed

LÄS MER:Många vaccinationstider obokade – åldern sänks

LÄS MER:WHO godkänner vaccin från Sinovac

LÄS MER:Svenskt besked om barnvaccin dröjer

comments

Kommentarer

Vad tycker du?

Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.

ANNONS