Hemtjänsten, ni försvårar mitt liv!

Det ska inte behöva vara så svårt att kommunicera, att svara på mejl, att svara på intalade meddelanden och att se till att information når fram, skriver signaturen Uppgiven.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: friaord@gp.se

ANNONS

I vintras blev jag hemskickad från Sahlgrenska, mot min vilja, men under förevändning att jag skulle få tillsyn av Hemtjänsten varje dag i början, eftersom jag var mycket svag och rädd att jag skulle dö. Ingenting hände förrän efter 26 dagar när någon mejlade och frågade hur jag mådde.

I maj anmälde jag på flera sätt att jag inte behövde någon städning förrän i september eftersom jag skulle vara borta. Ändå ringde en person och skulle komma och städa hos mig.

Den 3 september anmälde jag att jag var hemma igen. Nu är september slut och ingen har hört av sig.

ANNONS

Det ska inte behöva vara så svårt att kommunicera, att svara på mejl, att svara på intalade meddelanden och att se till att information når fram. Och det ska inte hänga på mig, att jag ringer gång på gång på gång.

Detta gäller Annedal i Majorna-Linné. Hur fungerar det i andra stadsdelar?

Inget ont om personalen som kommer, när och om de kommer.

Kanske gör jag slut med er nu. Livet är jobbigt nog ändå.

Uppgiven

comments

Kommentarer

Vad tycker du?

Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.

ANNONS