Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Västlänken är vår räddning för stadens framtida kollektivtrafik, skriver insändaren. Bild: Jonas Lindstedt

Hög tid att förnya kollektivtrafiken

Stadens infrastruktur är minst sagt eftersatt, den ser i stort sett likadan ut som den gjorde i mitten av 80-talet. Det är väldigt svårt att förstå motståndet som finns i Sveriges näst största stad till varför man inte skall bygga Västlänken, skriver signaturen "Med hopp om framtiden".

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: [email protected]

Det var många med mig som upplevde ett totalstopp i Göteborgs kollektivtrafik under fredagen (30/8). Anledningen var bland annat en spårvagn från 60-talet som inte orkade längre vid Polhemsplatsen samt att en buss i Brunnsparken fick motorhaveri.

Resultatet blev att hela Göteborgs kollektivtrafik fick en totalinfarkt mitt under fredagsrusningen på grund av att två (!) fordon slutade fungera. Varför då? Jo, för att det inte finns några andra alternativ.

Stadens infrastruktur är minst sagt eftersatt, den ser i stort sett likadan ut som den gjorde i mitten av 80-talet.

Det är väldigt svårt att förstå motståndet som finns i Sveriges näst största stad till varför man inte skall bygga Västlänken. Den är vår räddning för stadens framtid, det enda negativa är att den borde ha byggts för 20 år sedan.

Med hopp om framtiden