Girighet
Respektlöshet
Enfald
Förnekelse
Ansvarslöhet
Bigotteri
Tragiskt med ett kommunalt bolag som förnekar väl underbyggd kritik från stadsrevisorn angående bristande kundbemötande och höga kostnader.
Alla vi som är kunder till detta kommunala monopolbolag (Jodå! I praktiken har Grefab monopol.) vet ju att underhållet på anläggningarna inte motsvaras av avgifterna för upptagning/sjösättning och förvaring utomhus på obevakade områden.
Tydligast blir det i hanteringen av båtplatsköerna. Har man köat för en plats i 15 år så släpper man den inte gärna även om köavgiften är 350 kronor per år! En kostnad som försvaras med att det kostar pengar att hantera databasen.
2007 hade Grefab 6 000 personer i kön, och jag antar att det inte är färre i dag. Det betyder att Grefab spenderar minst två miljoner kronor på att ”administrera” kön!
Avsätt hela styrelsen och omskapa hela bolagsstrukturen, är mitt råd till de fyra ägarkommunerna. Det kommer aldrig att bli någon ordning på Grefab utan totalrenovering!
Kustbo