Gör om Grefab från grunden

Det är tragiskt med ett kommunalt bolag som förnekar väl underbyggd kritik från stadsrevisorn, skriver signaturen Kustbo.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: friaord@gp.se

ANNONS

Girighet

Respektlöshet

Enfald

Förnekelse

Ansvarslöhet

Bigotteri

Tragiskt med ett kommunalt bolag som förnekar väl underbyggd kritik från stadsrevisorn angående bristande kundbemötande och höga kostnader.

Alla vi som är kunder till detta kommunala monopolbolag (Jodå! I praktiken har Grefab monopol.) vet ju att underhållet på anläggningarna inte motsvaras av avgifterna för upptagning/sjösättning och förvaring utomhus på obevakade områden.

Tydligast blir det i hanteringen av båtplatsköerna. Har man köat för en plats i 15 år så släpper man den inte gärna även om köavgiften är 350 kronor per år! En kostnad som försvaras med att det kostar pengar att hantera databasen.

2007 hade Grefab 6 000 personer i kön, och jag antar att det inte är färre i dag. Det betyder att Grefab spenderar minst två miljoner kronor på att ”administrera” kön!

ANNONS

Avsätt hela styrelsen och omskapa hela bolagsstrukturen, är mitt råd till de fyra ägarkommunerna. Det kommer aldrig att bli någon ordning på Grefab utan totalrenovering!

Kustbo

comments

Kommentarer

Vad tycker du?

Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.

ANNONS