Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Någon eller några borde stå till svars för dessa stora och dyra haverier, tycker insändarskribenten. Bild: Björn Larsson Rosvall/TT
Någon eller några borde stå till svars för dessa stora och dyra haverier, tycker insändarskribenten. Bild: Björn Larsson Rosvall/TT

Frågan om ansvar för trasiga vagnar kvarstår

Någon eller några borde stå till svars för dessa stora och dyra haverier, skriver signaturen Jan Macallan.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: [email protected]

Slutreplik

25/11 Snart blir spårvagnstrafiken bättre

14/11 Göteborg måste kräva ansvar för spårvagnsfiaskot

Alice Roman Dadisho, Västtrafik, beskriver att de nya spårvagnarna som håller på att levereras kommer att bli bra för resande. Gott så!

Men det är ju haverierna med de italienska spårvagnarna, problemet med att överanvända gamla vagnar samt att man över en natt upptäcker att de måste dras in som undertecknad försöker få upp på bordet – och ansvarsutkrävande på hur man hanterat haverierna!

LÄS MER: Alla ska kunna känna sig trygga i kollektivtrafiken

Att ett upphandlat bolag går i konkurs och efterlämnar obrukbara varor och tjänster, är ju bara bevis på en dålig upphandling och dålig förvaltning!

Någon eller några borde stå till svars för dessa stora och dyra haverier! Annars står vi där snart igen med nya problem och stora extrakostnader!

Västtrafiks replik påminner om en politikers valtal.

”Jan Macallan”

LÄS MER: Efter skrotningarna: Oklart om Evert Taube får leva vidare

LÄS MER: Så har påstigning fram på bussar förändrat resandet