Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Som första bolag i världen har Swedavia köpt in 450 ton biobränsle till flyget. Här premiärtankas det nya SAS-flygplanet Airbus 320 Neo med det förnyelsebara bränslet. Rikard Bokström håller i slangen. Bild: Christine Olsson/TT

Flyg och far ...

Apropå debatten om flygskam. Jag skäms över de politiker som motarbetar den positiva utvecklingen av flyg, tåg och infrastruktur som vi saknar i detta land, skriver Anders Mellbin.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: [email protected]

Tåget går inte som tåget längre. Och man försöker dessutom stoppa flygets utveckling genom att minska flygandet som då innebär att lågkonjunkturen som finns i sikte bara påskyndas.

Jag vill också ta upp avgaserna i Göteborg vilka man skapat genom idiotiska trafiklösningar som Åkareplatsen. Jag vill veta vem den ansvarige kan vara som till den grad har skapat kaos för samtliga resenärer. Och avstängda broar i centrum som skapar ännu mer avgaser när folk tvingas köra runt.

Jag tycker synd om alla taxiförare. Visa bättring. Skäms!

Anders Mellbin