Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer

Före detta stammis

Förändrade bonusregler, smygprishöjningar och brutna löften. Nu är det nog. Ica har förlorat en trogen kund, skriver signaturen En gång stammis.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: [email protected]

Bäste herr Ica. Som du säkert vet bygger affärsrelationer på ömsesidigt förtroende. Båda parter ska uppfylla sina åtaganden annars sviktar det. Jag ber härmed att få säga upp det förtroendet.

Du fick mig att skaffa – och betala – för ett Ica kreditkort mot ett löfte om bonus på en procent på alla inköp i Ica och en halv procent på övriga inköp. Det sistnämnda begravdes snart i tysthet och nu vill du ta bort den andra förmånen också. Du säger visserligen att om jag handlar för 2 000 kronor i månaden så ska jag få bonus (en osanning eftersom lägsta bonus är 25 kronor, vilket motsvarar köp för 2 500) vilket för en ensamstående pensionär inte lär ge så mycket. Du erbjuder också andra, tillfälliga, erbjudanden.

Tyvärr kan man inte alltid lita på ditt ord. Vid två tillfällen den senaste tiden har jag utnyttjat erbjudanden, men det har visat sig att du glömt tala om det för din dator, som ändå tog ut fullt pris. Att jag upptäckte det var en ren tillfällighet – jag brukar aldrig kolla kvittot. Hur många gånger har jag missat?

Detta tillsammans med alla dina smyghöjningar genom att minska innehållet i förpackningarna med oförändrat pris gör att min tidigare positiva inställning till dig har förändrats helt.

Bäste herr Ica. Om du i stället för klatschiga reklamfilmer och hejiga brev till oss "stammisar" satsade lite på kundnöjdhet så skulle kanske uppvaktningarna från hrr Willy, Lidl och Coop inte vara så lockande.

En gång stammis