Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Bild: Jessica Gow/TT

Brev från jätten till dvärgen

Man kunde möjligen förväntat sig en förlängd kredittid på en faktura som ankom efter tre veckors postgång, men icke! skriver signaturen Dvärgen.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: [email protected]

Jätten i det här fallet är Göteborg Energi som skickar en faktura daterad 2 juni som ankommer till betalaren den 25 juni, alltså med tre veckors postgång, med förfallodag 27 juni.

Vid förfrågan hos kundtjänst (efter sedvanlig telefonkö på 15 minuter) om man använder häst och vagn numera för att distribuera sina fakturor får man svaret att vill man klaga får man vända sig till Posten (underförstått: Vi gör inga fel!). Man kunde möjligen förväntat sig en något förlängd kredittid, men icke! Utan betala genast annars blir det inkasso!

Dvärgen