Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Bra att höra av sig med synpunkter

Vi förstår att tidsaspekten är en viktig del i valet av färdsätt och arbetar för att kollektivtrafiken ska erbjuda smidiga resealternativ in mot stadskärnan, skriver Alice Roman, Västtrafik.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: [email protected]

Replik till Hans Juto, 10/10

Tack för att du delar med dig av dina synpunkter på kollektivtrafiken.

Det framkommer inte vilken sträcka eller busslinje du hänvisar till i din insändare, men kollektivtrafiken planeras generellt utifrån resandeunderlag och vi försöker alltid använda våra resurser där de gör mest nytta för flest människor.

Vi förstår att tidsaspekten är en viktig del i valet av färdsätt och arbetar för att kollektivtrafiken ska erbjuda smidiga resealternativ in mot stadskärnan. Ett exempel på det är våra expressbusslinjer, som med få stopp och snabba färdvägar enkelt kan ta många från ytterområden in till stan.

Restiden in till städerna blir också snabbare om kollektivtrafiken ges bättre utrymme. Just nu pågår flera infrastrukturprojekt i centrala Göteborg och för framkomlighetens skull tycker vi på Västtrafik att det är viktigt att prioritera sätt att resa där många får plats samtidigt.

Förändringar i trafiken baseras på resandestatistik, kundsynpunkter och på de långsiktiga planerna för kollektivtrafiken. Vi uppmuntrar därför våra resenärer att höra av sig till vår kundservice för att förmedla sina synpunkter och önskemål.

Alice Roman

Västtrafik