Det är en stor besvikelse att förlora nästan 2 000 kronor, skriver insändarskribenterna.
Det är en stor besvikelse att förlora nästan 2 000 kronor, skriver insändarskribenterna. Bild: Sanna Tedeborg

Biljetterna skulle gälla – nu har de försvunnit

Fy skäms Stena Line, är det så här ni bemöter era kunder efter en två år lång pandemi? skriver Britt-Marie och Göran.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: friaord@gp.se

ANNONS
|

Vi köpte färjebiljett till Rostock i april 2020 för att åka på husbilsresa till Tyskland. Men pandemin kom emellan. Tyskland stängde ner och vi ringde Stena för att fråga vad vi skulle göra. Kundservice sa att vi skulle vara lugna och behålla biljetten som skulle vara fortsatt giltig. Eventuellt kunde en mellanskillnad tillkomma men det var inga problem tyckte vi.

Nu 2022, med fem sprutor i armen, tänkte vi glatt att nu är det lugnt, vi kan äntligen boka en höstresa med vår biljett. När vi skulle boka hos kundservice i Göteborg fick vi dock höra att vår biljett inte längre gällde. Vi skulle ha fått ett mejl om att förnya biljetten i mars i år. Icke, det enda vi fått är reklam om nya resor. Vår biljett var raderad i deras system.

ANNONS

Det är en stor besvikelse att förlora nästan 2 000 kronor. Vi undrar även hur många andra som är i vår sits och som förlorat sina biljetter. Vi känner oss lurade, invaggade i falsk trygghet, då vi fick höra att det bara var att behålla biljetten och resa senare.

Fy skäms Stena Line, är det så här ni bemöter era kunder efter en två år lång pandemi? Pensionärer som omfattats av högrisk för smitta och därmed levt ett liv i rädsla och karantän?

Britt-Marie och Göran

LÄS MER:Stena Line – 60 år på haven i dag

LÄS MER:Köpet klart – ett steg närmare flytt av Stena-terminalerna

LÄS MER:Späckhuggare showade för Stena Line

comments

Kommentarer

Vad tycker du?

Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.

ANNONS