Ingen har väl missat problemen med svensk tågtrafik i dag! Förr sa man att det går som tåget när något fungerade bra. I dag är det något negativt, icke fungerande.
SJ skyller problemet med biljettförsäljning på Trafikverkets planering av kommande banarbeten. Tyvärr är det två parter som verkar ha extremt dåligt samarbete och SJ verkar vara en sällsynt dålig kravställare på Trafikverket. Så SJ, skyll inte på Trafikverket! Ni är två parter som ska samarbeta!
När man som resenär lyckas köpa en biljett, ofta läggs dessa ut med väldigt kort framförhållning, och så kommer nästa oro: kommer tåget att gå som planerat? Här är det ett lotteri, vinst- eller nitlott!
Fordonsfel gör att vi resenärer får åka med tåg vi inte beställt och tiderna gäller inte längre. Ofta får vi i dessa fall ägna flera extra timmar på tågstationen och riskerar att missa saker vi är på väg till. För att inte nämna alla så kallade "signalfel", som verkar vara vilket fel som helst, men som orsakar förseningar i trafiken.
Alla ni som reser, är det inte dags att hitta alternativ till SJ? Använda konkurrerande tågbolag, långfärdsbuss (ofta ganska bekväma) eller ta bilen om vi kan! SJ lever på snälla och tålmodiga svenskar som alltid hoppas på att "det fungerar bättre i dag än förra gången vi reste!"
SJ måste inse att de är till för resenärerna och inte tvärtom!
Birgitta
LÄS MER:SJ: Vi släpper påskbiljetter "pö om pö"