Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Denna typ av mätningar görs i de flesta i våra stora projekt i Trafikverket, skriver Ulf Angberg, kommunikationsansvarig, Västlänken, i en replik. Bild: Anders Ylander
Denna typ av mätningar görs i de flesta i våra stora projekt i Trafikverket, skriver Ulf Angberg, kommunikationsansvarig, Västlänken, i en replik. Bild: Anders Ylander

Attitydmätningar är ett viktigt verktyg

För oss är det inget marknadsföringsinstrument utan ett viktigt verktyg i vårt dagliga arbete med att vi ständigt ska kunna förbättra oss och bättre kunna motsvara omvärldens förväntningar på oss, skriver Ulf Angberg, kommunikationsansvarig Västlänken, i en replik.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: [email protected]

Replik

21/10 Varför all propaganda kring Västlänken?

16/10 Glad att attityden till Västlänken har skiftat

Eva Isaksson ställer sig frågan varför Trafikverket gör attitydmätningar. Att projekt Västlänken är beslutat och vi har ett uppdrag att genomföra den innebär inte att vi inte vill förbättra information, dialog, kunskap med mera under projektets gång. Därför gör vi dessa mätningar kontinuerligt. Denna typ av mätningar görs i de flesta i våra stora projekt i Trafikverket, där vi bygger under lång tid och påverkar många människor. För oss är det inget marknadsföringsinstrument utan ett viktigt verktyg i vårt dagliga arbete med att vi ständigt ska kunna förbättra oss och bättre kunna motsvara omvärldens förväntningar på oss.

Isaksson ifrågasätter också varför vi har konst på våra byggplank. Konsten är ett sätt som vi hoppas kunna göra stadsmiljön mer attraktiv att vistas i trots att vi och många andra bygger på många ställen just nu. Konsten på planken har också fått mycket uppskattning men vi har självklart den största respekt för att det kan finnas olika åsikter om den.

Sist men inte minst kan jag försäkra Isaksson om att konsten och attitydmätningar inte inkräktar på den kraft som vi lägger på själva byggnationen av Västlänken.

Ulf Angberg, kommunikationsansvarig, Västlänken, Trafikverket

LÄS MER: Så här ska nya Centralstationen se ut

LÄS MER: Västlänkens delprojekt Kvarnberget försenat