Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Den här artikeln ingår för dig som är kund.

Anmäl all vandalism

Vandalisering av hållplatser är ett stort problem och Västtrafik och övriga aktörer är självklart måna om att åtgärda alla fel så snart vi kan.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara eller har du synpunkter på insändaren? Använd kommenteringsfunktionen under insändaren. Vill du skriva en egen insändare mejla till: [email protected]

Du läser nu en av dina fria artiklar på GP.se

Vi tar gärna emot alla felanmälningar om att hållplatser på något sätt är defekt så vi kan åtgärda det, skriver Henrik Kjellberg, Västtrafik.. Bild: TTELA

Replik

till Bert, 16/4

Underhållet av de flesta av våra hållplatser sköts sedan årsskiftet av Västfastigheter, som vi på Västtrafik har ett nära samarbete med. I Göteborg har också JCDecaux ansvar för cirka 550 väderskydd, 200 linjestolpar samt ett stort antal papperskorgar som sköts genom ett avtal med kommunen. När vi får in felanmälan på utrustning som ägs av JCDecaux så vidarebefordrar vi alltid det till dem.

Vi uppskattar att du redan hört av dig till oss. Vi tar gärna emot alla felanmälningar om att hållplatser på något sätt är defekt så vi kan åtgärda det. Du når Västtrafiks kundservice via vår hemsida, på vår Facebooksida eller genom att ringa till oss 0771-41 43 00.

Henrik Kjellberg

Västtrafik