Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer

Ingen prenumeration
  • Mitt GP
  • Korsord
  • Erbjudanden
  • Logga ut
Försäljningschefen William Ridderström (t.v.) och vd Oscar Civill (t.h.)   

En kommunikationsklient som ett nav för global samverkan

Det ska inte vara någon skillnad på att arbeta hemifrån respektive på kontoret, men alldeles för många nöjer sig med oflexibla och utdaterade lösningar. Därför erbjuder Weblink/Cellip kompletta lösningar integrerade i Microsoft Teams, vilka möjliggör ett sömlöst kommunikationsflöde – oavsett var du arbetar.

Medan möjligheterna med distansarbete är många, brukar utmaningarna vara desto fler. Ofta saknas rätt tekniska förutsättningar, vilket både kan leda till frustration, missförstånd och missade affärstillfällen.

– I grund och botten ska man kunna kommunicera med varandra digitalt på samma sätt som på kontoret. Det finns många verktyg för att uppnå det, men få av dem uppfyller alla krav, säger William Ridderström, försäljningschef på Weblink/Cellip.

En helhetstjänst för kommunikationsbehov

Weblink/Cellips målsättning har därför varit att sätta ihop en helhetstjänst med egenutvecklade lösningar för realtidskommunikation inom alla tillgängliga kanaler. 
– Våra verktyg inkluderar självklart möjligheten att chatta, dela dokument och sätta upp arbetslag. Därutöver har vi lagt in hänvisningssystem, funktioner för att ringa vanliga samtal, logga in och ur i svarsgrupper, hantera telefonväxlar och mycket, mycket mer, berättar Oscar Civil, vd för Weblink/Cellip. 

Effektivare och mer dynamiska möten

I förlängningen handlar det om att skapa ett nav för global samverkan. Via Weblink/Cellips integration mot Microsoft Teamsklient skapas en helt ny dynamik, med effektivare – och trevligare – möten. 

– Många har insett hur smidigt och enkelt det är att jobba hemifrån. Dessa människor kommer inte att vilja återgå till trängseln i kollektivtrafiken eller det eviga sökandet efter lediga parkeringsplatser, betonar Oscar. 

Distansarbete kommer att bli än mer naturligt när de yngre generationerna kommer ut i arbetslivet– de är vana vid att kommunicera där de befinner sig för stunden och föredrar chatter framför samtal eller mejl. 

– I vår Teamsklient har vi samlat alla dessa, och fler, funktioner, så att kommunikationsflödet kan ske sömlöst. På så vis kan våra kunder fokusera på sin verksamhet istället för på teknikkrångel, avslutar William.