Utmaning för Volvo att upprepa succén med tidigare modeller
2014 startade lanseringen av det modellprogram som kom att bli det mest framgångsrika i Volvo Cars historia. Nu försöker märket göra om tricket – med ny, elektrisk teknik, plattform och kraftfulla datorer under huven. Men den nya flaggskeppsmodellen är försenad och märket har sett produktionsstörningar och minskad försäljning hittills i år. Vad talar egentligen för att man lyckas?
Det här är en analyserande text. Slutsatserna är skribentens egna.
Denna artikel är endast för prenumeranter.
Prova Nyhetssajt
2 månader för 1 kr
sedan 50% rabatt i 3 mån, därefter ord. pris.
Ingen bindningstid.
Redan prenumerant? Logga in för att läsa:
Kommentarer
Vad tycker du?
Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.