Avanza har tekniska problem, uppger banken via Twitter.
Avanza har tekniska problem, uppger banken via Twitter. Bild: Helena Landstedt/TT

Tekniska problem hos Avanza

Nätbanken Avanzas internettjänster låg nere under delar av onsdag eftermiddag. Kunder kunde inte logga in på internetbanken, men vid strax efter 17-tiden uppger banken att de tekniska problemen är åtgärdade. "Det ska även gå att lägga order via hemsidan som vanligt. Vi beklagar djupt den långa störningen.”, meddelar man via Twitter.

ANNONS
|

Strax innan 16 på onsdagen meddelade Avanza via Twitter att man upplevde tekniska problem.

”Vi har för närvarande tyvärr tekniska problem som berör bland annat inloggningen. Vi felsöker just nu med högsta prio”, skriver nätbanken i Twitterinlägget.

Det tekniska strulet innebär också problem med aktiehandel för kunderna.

– Det stämmer, det går inte att lägga order just nu. Vi har satt in alla tillgängliga resurser, säger vd:n Rikard Josefson till Dagens Industri.

Vid 17-tiden har bankens twitterkonto gått ut med information om att det går att handla via telefon.

En stund därefter meddelar man via Twitter att de tekniska problemen till stor del åtgärdats.

ANNONS

”Uppdatering: Nu har de flesta systemen återgått till det normala och det går att logga in. Det ska även gå att lägga order via hemsidan som vanligt. Vi beklagar djupt den långa störningen.”

comments

Kommentarer

Vad tycker du?

Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.

ANNONS