Storbank nere i Norden – pengar syns inte på kontot

Nordea har under lördagsmorgonen haft flera tekniska problem. Kunder i hela Norden har inte kunnat logga in och pengar har tillsynes försvunnit från konton.

ANNONS
|

Kunder i hela Norden har under lördagsmorgonen upplevt tekniska bekymmer när de försökt logga in på Nordea via mobilen och på nätet. Väl inloggade har kunder också mötts av vad som ser ut att vara länsade konton.

Enligt Nordeas presstalesperson Javier Lopez handlar det om ett olyckligt sammanträffande.

– Inloggningsproblemen som våra kunder har upplevt under förmiddagen är inte relaterade till vad som för många framstår som länsade sparkonton. De tillsyns tömda sparkonton har istället att göra med en planerad systemuppdatering den här helgen, säger Javier Lopez på Nordea.

Han försäkrar om att pengarna finns kvar och meddelar samtidigt att de tekniska bekymren med inloggningen via mobilappen och internetbanken inte längre är ett problem.

ANNONS

– Nu kan alla kunder i Nordea logga in via appen i telefonen och genom internetbanken, både genom den äldre och nya versionen.

comments

Kommentarer

Vad tycker du?

Här nedan kan du kommentera artikeln via tjänsten Ifrågasätt. Märk väl att du behöver skapa ett konto och logga in först. Tänk på att hålla god ton och att inte byta ämne. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Inlägg som bedöms som olämpliga kommer att tas bort och GP förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.

ANNONS