Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Storbank nere i Norden – pengar syns inte på kontot

Nordea har under lördagsmorgonen haft flera tekniska problem. Kunder i hela Norden har inte kunnat logga in och pengar har tillsynes försvunnit från konton.

Kunder i hela Norden har under lördagsmorgonen upplevt tekniska bekymmer när de försökt logga in på Nordea via mobilen och på nätet. Väl inloggade har kunder också mötts av vad som ser ut att vara länsade konton.

Enligt Nordeas presstalesperson Javier Lopez handlar det om ett olyckligt sammanträffande.

– Inloggningsproblemen som våra kunder har upplevt under förmiddagen är inte relaterade till vad som för många framstår som länsade sparkonton. De tillsyns tömda sparkonton har istället att göra med en planerad systemuppdatering den här helgen, säger Javier Lopez på Nordea.

Han försäkrar om att pengarna finns kvar och meddelar samtidigt att de tekniska bekymren med inloggningen via mobilappen och internetbanken inte längre är ett problem.

– Nu kan alla kunder i Nordea logga in via appen i telefonen och genom internetbanken, både genom den äldre och nya versionen.

Vill du veta mer om hur GP arbetar med kvalitetsjournalistik? Läs våra etiska regler här.